به گفته معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای، بازیهای جدی راهی برای معرفی گونهای از بازیهای دیجیتال با رویکردی فراتر از سرگرمی است که ما را در آموزش، بهداشت، درمان، تبلیغات مذهبی و سیاسی و سایر اهداف جدی یاری میکند.
تیک نیوز- بنیاد ملی بازیهای رایانهای اعلام کرد: نشست خبری چهارمین دوره جایزه بازیهای جدی امروز یکم دیماه بهصورت مجازی با حضور حامد نصیری، معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای و دبیر این رویداد برگزار شد.
نصیری با معرفی ماهیت و کارکرد بازیهای جدی در صنعت بازیهای دیجیتال گفت: بازیهای جدی یا هدفمند (Serious Games)، بخشی کلیدی از بازیهای دیجیتال هستند که ما را در آموزش، بهداشت، درمان، تبلیغات مذهبی و سیاسی و سایر اهداف جدی یاری میکنند. به عبارتی اصطلاح بازیهای جدی راهی برای معرفی گونهای از بازیهای دیجیتال با رویکردی فراتر از سرگرمی است.
وی با اشاره به تلاشهای معاونت پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای در توسعه هستههای پژوهشی مورد نیاز صنعت بازی کشور، گفت: در رویداد جایزه بازیهای جدی طی این سالها ما شاهد ارسال بازیهای جدی در موضوعات مختلفی اعم از آموزش روزه و نماز، گردشگری، بازیهای حوزه سالمندی و توانمندی توانیابان هستیم. ضمن اینکه تولید بازیهای جدی صرفا محدود به تهران نیست و در حال حاضر در شهرهای دیگری چون اصفهان، تبریز، اهواز، مشهد و... تیمهایی داریم که مشغول ساخت بازی جدی هستند.
معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای همچنین با تاکید بر کیفیت خوب بازیهای جدی ساختهشده در رویداد جایزه بازیهای جدی به عنوان شاهد از بازی «کیپ استپ» ساخته دانشجویان و فارغالتحصیلان با استعداد دانشکده چندرسانهای دانشگاه هنر اسلامی تبریز نام برد که جزء منتخبان جایزه بازیهای جدی سال گذشته بود و به تازگی مقام نخست بخش آکادمیک جشنواره گالا در فرانسه که جزء سه جشنواره برتر دنیا در حوزه بازیهای جدی است را به دست آورده است.
نصیری همچنین تصریح کرد: رویداد جامع جایزه بازیهای جدی، در چهارمین دوره خود تلاش میکند تا با برگزاری این رویداد در سه بخش جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹، هکاتون بازیهای جدی ۱۳۹۹ و سمپوزیوم بازیهای جدی ۱۳۹۹، زیرساختهای علمی و صنعتی را برای توسعه بیشازپیش بازیهای جدی در کشور فراهم کند و به تقویت حلقههای توسعه از تحقیقات و پژوهشهای دانشگاهی تا تجاریسازی محصولات موجود در صنعت بپردازد.